Magi's mix

Wednesday, November 08, 2006

Bent u een schepper?


Er zijn op deze wereld scheppers en smeerders.
Je kan bij ons thuis aan de boter zien wanneer mijn oudste broer is langsgeweest.
Dan zitten er namelijk putten in de boter. Hij is een schepper, de rest smeerders.
Mijn potje boter wordt mooi van voor naar achter leeggesmeerd. Zelfs niet over de gehele lengte van boven naar onder. (Wat met ook wel logisch lijkt) Nee, gewoon een beetje die folie naar achter en smeren tot we op de bodem zitten en dan de folie weer een beetje meer naar achter.
Ik heb een net botervlootje, properkes en ook de randjes mooi meegenomen. (Heb ik van mijn vader)
Kan er trouwens iemand van die mooie reclameboterrolletjes smeren?

8 Comments:

At 12:26 AM, Blogger Stoffel said...

ik ben een smeerder! hoera!
maar dat net-vlootje is wel een beetje freaky hoor...
zo een mooie krullen? nog nooit geprobeerd eigenlijk...

 
At 1:35 AM, Blogger Sarah said...

Ik ben een smeerder. Zeker weten.

Maar bij mij gaat het wel gelijkmatig naar beneden over de gehele lengte! En die krullen, ik denk dat daar wel een speciaal trucje of keukengerei voor bestaat, kan niet anders! ;)

 
At 4:52 AM, Anonymous Anonymous said...

ik ben een half halfje...
ik haal korte dikkere lagen uit het vlootje...laten we het een schraper noemen...resultaat is een ongelooflijk reliƫf in het botervlootje...want start zelden in dezelfde richting...
en -hier komt de ontboezeming van de dag- ik ben zo'n vetzak die wel eens durft terug te smeren...door het schrapen durf ik wel eens teveel boter te hebben genomen en die smeer ik dan terug het vlootje in...ik weet het...zou niet mogen en zijn geen manieren...maar doe het alleen bij mijn eigen thuis als niemand het ziet...vergeven?

kus
flus

 
At 3:09 PM, Blogger Miss K said...

euh, ik ben een smeerder-schraper... net als sarah probeer ik gelijkmatig naar beneden over de hele lengte te gaan, maar durf ook net als flor het teveel aan boter terug in het vlootje te deponeren...

 
At 2:51 PM, Anonymous Anonymous said...

Ik ben geen van beiden .... want boter net uit de koelkast is te koud en te hard om uit te smeren (en dan scheurt je boterham helemaal uit elkaar en valt de confituur erdoor). Dus uit praktische overwegingen ben ik een snijder. Ik snij plakjes van boter en gooi ze zonder uit te smeren over mijn boterham.

 
At 2:32 AM, Blogger Sarah said...

dan moet je Becel kopen! smeert als.. hm... boter!

 
At 3:29 AM, Blogger jaaan said...

ik gebruik geen smeerboter... en in bakboter moet je goed doorsteken!

 
At 7:48 AM, Anonymous Anonymous said...

in dezelfde lijn:

bent u een propper of een vouwer?

 

Post a Comment

<< Home